Differo on henkilöstön näköinen yritys

Blogi | Katri Tanni | 23.1.2017




Useiden teorioiden ja tutkimusten mukaan työntekijää motivoi omassa työssään työn merkityksellisyys. Tämä on selkeä ja iso työtä ja työelämää muuttava trendi myös Suomessa. Samalla verkostoissa käy kiihtyvä puhe hyvien työpaikkojen vetovoimasta, työn mielekkyydestä, työnantajamielikuvasta ja työntekijälähettiläistä. Meitä kaikkia kiinnostaa se, miten teemme työmme ja minkä vuoksi. Tätä kautta motivaatiotekijät ovat muuttumassa rahasta ja isojen konsernien positioiden vetovoimasta pehmeämpiin arvoihin. Meille tämä näkyy arjessa esimerkiksi siten, että viimeisimmät rekrymme ovat kotiutuneet meille isoista organisaatioista.

Täytin hiljattain Ilmarisen työpaikkatutkimuksen, jonka kysymyslistat todella toivat esiin konkretian työelämän muutokseen. Kysymyksiä joihin vastasin olivat muun muassa:

  • Saako henkilöstö päättää omasta työpäivästään?
  • Ohjaako yrityksen tekemistä euromääräinen tulos?
  • Arvioidaanko tiimin suoritusta euroissa?
  • Onko henkilöstö mukana rekrytointihaastatteluissa?
  • Saako henkilöstö päättää ja ehdottaa työtapoihin parannuksia?

Itseohjautuvuus ja vähäinen hierarkia pitävät meidät ihmisenkokoisena työpaikkana ja nopeana toimijana kovassa kasvuvauhdissakin. Emme luo itsellemme väkisin rakenteita, toisaalta sinne missä niitä tarvitaan, sellaiset kehitetään. Näin taataan jokaisen vaikutusmahdollisuudet, tiedon kulku, omaan työhön vaikuttaminen, oman työn ohjaaminen ja turvallinen, mutta vaihteleva ja kehittyvä arki. Kaiken tämän kautta muodostuu sellainen työympäristö jossa haluamme työskennellä. Tänään se on tämän näköinen ja huomenna ehkä (varmasti!) toisenlainen.

Differolaisia hymyilyttää – kuvassa Mira, Santeri, Kati, Riikka ja Katri.

Esimerkiksi yksi meistä koettaa vähentää sähköpostin lukukertoja päivän aikana – hän testaa asiaa omasta halustaan ja aloitteestaan. Jos se havaitaan hyväksi käytännöksi, sen voi ottaa käyttöön kuka vain. Vielä isompi merkitys on oman liiketoimintamme kehittämisellä. Vaikka sisältöstrategian ja sisältömarkkinoinnin menetelmämme on kehitetty yli 10 vuoden aikana, kehitämme niitä paremmaksi edelleen, jokainen asiakkuus, toimeksianto, työpaja, palaveri ja materiaali kerrallaan. Lite bättre ja joskus tehdään vähän isompikin tuunaus. Näin se menee.

Tässä taustaa ja pohjaa sille, miksi me olemme henkilöstön näköinen ja itse asiassa myös henkilöstön omistama yritys. Tämän kirjoituksen myötä toivotan tervetulleiksi Differon omistajien joukkoon uudet osakkaamme, Santerin, Riikan ja Sannan! Tällaisessa asiantuntijatyössä jossa olemme, intohimomme työtä ja työyhteisöä kohtaan välittyy asiakkaalle saman tien. Asiakas haluaa että me sitoudumme jokaiseen työhön, projektiin, palaveriin ja tapaamiseen intohimolla. Kun oma paikka työyhteisössä on merkityksellinen ja oman näköinen vaikutusmahdollisuuksineen ja itseohjautumisen näkökulmasta salliva mutta työtä ja omaa kasvua tukeva, olemme parhaimmillamme myös asiakasrajapinnassa – ihan sellaisena kuin olemme.

Kun katsoo kollegojaan töissä ja voi sanoa jokaisesta: ”Hän osaa jotain paremmin kuin minä, voi oppia häneltä lisää”, tietää olevansa oikeassa paikassa. Differo on yritys, jossa pyritään tukemaan jokaisen vahvuuksia ja joka päivä voi ottaa joltain muulta mallia parantaakseen omaa osaamistaan. Kun tämä yhdistyy työhön johon uskon ja jota pidän arvokkaana asiakkaillemme, kasassa on yhdistelmä, johon halusin sitoutua. Siksi tartuin mahdollisuuteen lähteä osakkaaksi yritykseemme.

Santeri Niemi

Haluatko kasvuyrityksen kyytiin?

Rekrytoimme vuoden 2017 aikana uusia osaajia Differolle. Mikäli haluat saada tiedon kun paikat avautuvat, jätä yhteystietosi alle. Lähetämme tälle listalle ensimmäisenä tiedon avautuvista paikoista.

Ps. Oikea vastausrivi on Kyllä, Ei, Ei, Kyllä, Kyllä.

Katri Tanni
Katri on sisältömarkkinointinatiivi ja strateginen ajattelija, jonka salaisia aseita ovat viiltävä analyysikyky ja syväluotaavat miksi-kysymykset.
Shares
Share This