Sisältöstrategia

Onko tavoitteenasi asiakaskeskeinen markkinointi, jota johdetaan liiketoiminnan strategisista tavoitteista käsin?

Sisältöstrategia mahdollistaa asiakastasi palvelevan markkinoinnin.

Sisältöstrategia on kaikkea viestintää markkinointia ohjaava, kohderyhmälähtöinen työmenetelmä. Näin se tuottaa tulosta:

• Organisaation strategiasta keskeisimmät vahvuudet ja ydinosaamiset käännetään koko organisaation yhteiseksi, uskottavaksi mindsetiksi ja visioksi
• Tunnistetaan tulevaisuuden menestyksen kannalta keskeisimmät sidosryhmät ja heidän arvostuksensa suhteessa organisaation keskeisimpiin palveluihin tai tuotteisiin
• Muodostetaan edellisen pohjalta organisaation oman organisaatiorakenteen ylittävät, asiakaslähtöiset Sisältöpolut® ja tärkeimmät viestit, joilla asiakkaita puhutellaan eri ostoprosessin ja tiedontarpeiden vaiheissa
• Järjestäydytään asiakaslähtöisesti, siilot ylittäen yhteisen tarinan taakse

Kuten edeltä huomasit, kysymyksessä ei ole julkaisukalenteri tai sisältösuunnitelma, vaan viestinnän ja markkinoinnin johtamisen väline, joka auttaa yritystäsi keskittymään olennaiseen: tärkeimpiin kohderyhmiinne ja keskeisiin vahvuusalueisiinne, kasvustrategianne huomioiden.

Sisältöstrategiatyö mahdollistaa erottuvan ja koukuttavan tarinan rakentamisen, joka kantaa parhaassa tapauksessa vuosia eteenpäin. Salaisuus on keskittyminen omiin vahvuuksiin ja ydinosaamiseen – ja näiden kuvaaminen tavalla, johon asiakkaat voivat samastua ja josta he voivat innostua. Sisältöstrategia ottaa aina kantaa siihen, miten kohderyhmät löytävät ja kiinnostuvat tarjoomastanne, mikä heitä arveluttaa, miten heidät sitoutetaan ja aktivoidaan. Sisältöstrategian avulla otat haltuusi kohderyhmien matkan – ja pääset johtamaan sitä!

Milloin sinun kannattaa tehdä sisältöstrategia?

• Kun olet uudistamassa verkkosivustoasi ja haluat tehdä sen asiakaslähtöisesti
• Kun avaat kokonaan uutta markkinaa ja haluat varmistaa, että se tehdään heti alusta asti vahvasti juuri halutuille ostajapersoonille kohdentaen
• Kun olet ottamassa käyttöön markkinoinnin automaatiota tai haluat parantaa markkinoinnin automaation tehokkuutta
• Kun haluat juurruttaa asiakaslähtöisen ajattelun organisaatioosi
• Kun haluat luoda sisältöjä, jotka ovat asiakkaillesi arvokkaita, ja jotka ovat tuottoisia pitkään
• Kun haluat parantaa nykyisille asiakkaille suunnattavaa palvelua

Muutokset, joita sisältöstrategiatyö mahdollistaa:

• Organisaatiossa puhalletaan yhteiseen hiileen ja ymmärretään, mikä tekee meistä arvokkaan asiakkaalle
• Markkinoinnin ja viestinnän tavoitteet ovat samat kuin liiketoiminnan tavoitteet
• Markkinoinnin ja viestinnän työstä tulee helpommin johdettavaa ja mitattavaa
• Jokaisella tuotetulla sisällöllä on oma paikkansa ja roolinsa asiakkaan matkalla
• Teet entistä tuloksellisempaa markkinointia ja viestintää, koska osut asiakkaan iholle

Kyllä kiitos, haluan kuulla lisää!

Soita Katri Tanni 044 592 8330
tai jätä meille viesti.

Lue lisää näkemyksiämme sisältöstrategiasta:

Asiakkaidemme onnistumisia:

Julkisen sektorin IT-toimijan tunnettuus kasvuun

Asiakasarvo tuotiin keskiöön Istekki Oy:n uusille verkkosivuille sisältöstrategian avulla.

B2C-toimijan markkinointi ja myynti nousuun halpa-
ketjujen ikeestä

Kerromme tästä referenssistä luottamuksellisesti vielä enemmän.

Markkinoinnin ulkoistus auttaa kasvu-
tavoitteiden saavuttamisessa

A-Insinöörit ulkoisti markkinointinsa Differolle syksyllä 2016. Nyt käynnissä on mittava verkkosivu-uudistus.

Kuluttajien huomio yritykseen verkko-
palvelun avulla

Autamme asiakastamme saamaan kuluttajien huomion tilanteessa, jossa yritys on tunnettu ennen kaikkea B2B-palveluistaan.

Kiertotalouden edelläkävijä-
yritys valloittaa Aasian

Kiertotalouden edelläkävijäyritys Honkajoki avaa markkinaa Intiaan, Afrikkaan ja Aasiaan Differon avulla.

Opastuotanto siivittämässä uuden markkinan avaamista

Ladattavat oppaat toimivat uuden markkinan avaamisessa ja uusien asiakkaiden prospektoinnissa.

Sisällöt vahvistavat asemaa asiantuntijana

Sisältöjen avulla Enfo osoittaa olevansa ykkösasiantuntija toimialallaan.