Sisältöstrategia on avain vahvan asiakaskokemuksen rakentamiseksi

Mietitkö organisaationne asiakaskokemuksen kehittämistä ja pidät verkkoa sen keskeisenä osana? Kenties pohdit myös verkkopalvelu-uudistusta, sisältömarkkinoinnin järkeistämistä ja markkinointiautomaation käyttöönottoa. Mistä liikkeelle ja miten toimia, jotta markkinoinnin toimenpiteet saadaan rakennettua asiakkaiden lähtökohdista, saumattomasti toisiaan tukevaksi, ehyeksi kokonaisuudeksi rakentamaan vaikuttavuutta tavoitelluissa asiakkaissa.

Käynnistä ketterä sisältöstrategiatyö, joka luo vankan, tuloksellisen perustan:

  • Asiakaskokemuksen kehittämiseen
  • Digistrategian jalkauttamiseen
  • Myynnin ja markkinoinnin yhdistämiseen
  • Sisältömarkkinoinnin laadullistamiseen
  • Markkinointiautomaation käyttöönottoon
  • Asiakasymmärryksen kerryttämiseen organisaation arjessa

Sisältöstrategia_16.8.2016_verkkosivut (ID 24024)

Sisältöstrategia on työkalu, jonka avulla nivot organisaation osaamisen asiakkaalle arvokkaaksi kokonaisuudeksi ja osaat tarjoilla sen heidän tarpeeseensa sopivalla tavalla. Digitaalisessa ajassa asiakkuuden ohjaaminen kohti myyntiä, sitoutumista ja suosittelua vaatii selkeän ja yhtenäisen prosessin hyödyntäen asiakasrajapinnan tietoa, organisaationne koko osaamista, verkon eri kanavia ja osuvaa puhetta asiakkaille eri ostoprosessin vaiheissa.

Sisältöstrategian työmenetelmien avulla osaamisenne saadaan näkyväksi kohderyhmille heidän tiedontarpeisiin sopivalla tavalla. Samalla vahvistat markkinoinnin roolia omassa organisaatiossasi ja rakennat talon sisällä tunnistettuun asiakasarvoon pohjautuvaa merkityksellisyyttä omalle henkilöstöllesi. Sisältöstrategiaa hyödyntäen tehostat markkinoinnin tuloksellisuutta ja kasvatat sen vaikuttavuutta tavoitelluissa kohderyhmissä, sitoutat asiakkaita, rakennat toimialasi ajatusjohtajuutta, laadullistat myyntiprosesseja ja kasvatat myyntiä.

Sisältömarkkinointia ja laadukasta puhetta kohderyhmillenne ei saada aikaan ilman sisältöstrategiaa.

Työvaiheiden aikana linjataan:

  • Liiketoimintalähtöiset tavoitteet
  • Kohderyhmät ja heidän motiivit ja tiedon tarpeensa ostopolun eri vaiheissa
  • Asiakasarvomatriisi
  • Sisältöstrategian jalkauttamisen toimenpiteet

Asiakkaamme kiittävät tapaa, jolla asiakkaille arvokas tieto ja yrityksen osaaminen nivotaan yhtä aikaa niin liiketoiminnan ja myynnin tavoitteisiin kuin asiakkaiden omaan kokemusmaailmaankin.

Sisältöstrategian voit tehdä kanssamme kahdella tavalla:

  • Tilaamalla sen meiltä asiantuntijatyönä vaihe kerrallaan
  • Tekemällä sen itse kokeneen fasilitaattorimme avustuksella

 

Katso Vexve Oy:n markkinointi- ja viestintäjohtajan vinkit sisältöstrategian rakentamiseen:

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä niin suunnitellaan yhdessä teille sopiva tapa sisältöstrategian rakentamiseen!
Ota yhteyttä!

Differo on auttanut meitä yhdistämään myynnin ja markkinoinnin tekemisen jotta saamme parempia liidejä.