Sisältöstrategia

Onko tavoitteenasi asiakaskeskeinen markkinointi, jota johdetaan liiketoiminnan strategisista tavoitteista käsin?

Sisältöstrategia mahdollistaa asiakastasi palvelevan markkinoinnin.

Sisältöstrategia on kaikkea viestintää markkinointia ohjaava, kohderyhmälähtöinen työmenetelmä. Näin se tuottaa tulosta:

  • Organisaation strategiasta keskeisimmät vahvuudet ja ydinosaamiset käännetään koko organisaation yhteiseksi, uskottavaksi mindsetiksi ja visioksi.
  • Tunnistetaan tulevaisuuden menestyksen kannalta keskeisimmät sidosryhmät ja heidän arvostuksensa suhteessa organisaation keskeisimpiin palveluihin tai tuotteisiin.
  • Muodostetaan edellisen pohjalta organisaation oman organisaatiorakenteen ylittävät, asiakaslähtöiset Sisältöpolut® ja tärkeimmät viestit, joilla asiakkaita puhutellaan eri ostoprosessin ja tiedontarpeiden vaiheissa.
  • Järjestäydytään asiakaslähtöisesti, siilot ylittäen yhteisen tarinan taakse.

Kuten edeltä huomasit, kysymyksessä ei ole julkaisukalenteri tai sisältösuunnitelma, vaan viestinnän ja markkinoinnin johtamisen väline, joka auttaa yritystäsi keskittymään olennaiseen: tärkeimpiin kohderyhmiinne ja keskeisiin vahvuusalueisiinne, kasvustrategianne huomioiden.

Sisältöstrategiatyö mahdollistaa erottuvan ja koukuttavan tarinan rakentamisen, joka kantaa parhaassa tapauksessa vuosia eteenpäin. Salaisuus on keskittyminen omiin vahvuuksiin ja ydinosaamiseen – ja näiden kuvaaminen tavalla, johon asiakkaat voivat samastua ja josta he voivat innostua. Sisältöstrategia ottaa aina kantaa siihen, miten kohderyhmät löytävät ja kiinnostuvat tarjoomastanne, mikä heitä arveluttaa, miten heidät sitoutetaan ja aktivoidaan. Sisältöstrategian avulla otat haltuusi kohderyhmien matkan – ja pääset johtamaan sitä!

Milloin sinun kannattaa tehdä sisältöstrategia?

  • Kun olet uudistamassa verkkosivustoasi ja haluat tehdä sen asiakaslähtöisesti
  • Kun avaat kokonaan uutta markkinaa ja haluat varmistaa, että se tehdään heti alusta asti vahvasti juuri halutuille ostajapersoonille kohdentaen
  • Kun olet ottamassa käyttöön markkinoinnin automaatiota tai haluat parantaa markkinoinnin automaation tehokkuutta
  • Kun haluat juurruttaa asiakaslähtöisen ajattelun organisaatioosi
  • Kun haluat luoda sisältöjä, jotka ovat asiakkaillesi arvokkaita, ja jotka ovat tuottoisia pitkään
  • Kun haluat parantaa nykyisille asiakkaille suunnattavaa palvelua

Muutokset, joita sisältöstrategiatyö mahdollistaa:

  • Organisaatiossa puhalletaan yhteiseen hiileen ja ymmärretään, mikä tekee meistä arvokkaan asiakkaalle
  • Markkinoinnin ja viestinnän tavoitteet ovat samat kuin liiketoiminnan tavoitteet
  • Markkinoinnin ja viestinnän työstä tulee helpommin johdettavaa ja mitattavaa
  • Jokaisella tuotetulla sisällöllä on oma paikkansa ja roolinsa asiakkaan matkalla
  • Teet entistä tuloksellisempaa markkinointia ja viestintää, koska osut asiakkaan iholle

Kyllä kiitos, haluan kuulla lisää!

Soita Katri Tanni 044 592 8330
tai jätä meille viesti.

Lue lisää näkemyksiämme sisältöstrategiasta:

Blogi

25.04.2017

Markkinointipäällikön vinkit sisältömarkkinoinnin muutosmatkalle

Blogi

22.04.2017

Älä kasaa verkkosivustoa
irtoelementeistä

Blogi

20.04.2017

Differo ponnisti 60% liikevaihdon kasvuun

Blogi

18.04.2017

Eri sisältölajit, osa 1: Blogikirjoitus

Blogi

12.04.2017

Kolme varoitusmerkkiä: verkkosivusi ovat vanhentuneet

Blogi

07.04.2017

Kolme syytä, miksi markkinoijia ei arvosteta

Blogi

06.04.2017

Markkinoija: näin edistät asiakaslähtöisyyttä

Blogi

04.04.2017

Kokenutta markkinoinnin osaamista Differoon

Blogi

Mitä tehdä, kun taktiikka on syönyt strategian aamupalaksi?

Blogi

30.03.2017

Näin teet tekstilläsi tulosta

Blogi

29.03.2017

Markkinoinnin automaatio – yksi koko ei sovi kaikille

Blogi

28.03.2017

3 + 1 virheellistä uskomusta markkinoinnin automaatiosta

Blogi

27.03.2017

Työmalli tuote- ja palvelukuvausten uudistamiseen

Blogi

25.03.2017

Differon sivusto = markkinoinnin muutoksen tietopankki

Blogi

11.03.2017

Mitä markkinoinnin automaatio muuttaa?

Blogi

24.02.2017

Johtaja, tiedätkö miten rakentuu menestysyritys 2020-luvulla?

Blogi

17.02.2017

3 syytä miksi sisältö ei puhuttele

Blogi

13.02.2017

Markkinoinnin ja myynnin hukka syntyy ostoprosessin heikosta tuesta

Blogi

09.02.2017

Onko koolla väliä?

Blogi

23.01.2017

Differo on henkilöstön näköinen yritys

Blogi

19.01.2017

Johda verkossa vaikuttamistasi – aseta itsellesi tavoitteet

Blogi

17.01.2017

Markkinoinnin muutos – vertailussa vuodet 2016 ja 2017

Blogi

16.01.2017

Markkinointi on tutkimusmatka asiakkaan sielunmaisemaan

Blogi

13.01.2017

Markkinointia maalaisjärjellä – uusin differolainen Jarno Ahokas esittäytyy

Blogi

Jarno Ahokas Differoon sisältöstrategiksi

Blogi

10.01.2017

5 modernin markkinoinnin sudenkuoppaa – ja kuinka vältät ne!

Blogi

05.01.2017

#differolaiset – videoblogi markkinoinnin muutoksesta

Blogi

29.12.2016

Somemarkkinoinnin trendit 2017

Blogi

11.11.2016

Markkinoinnin momentum on NYT!

Blogi

Differo auttaa Suomen WWF:ää saamaan aikaan asennemuutosta

Blogi

28.10.2016

Sähköinsinööristä digitaalisen markkinoinnin strategiksi

Blogi

27.10.2016

Aloita markkinoinnin ja viestinnän uudelleenorganisoituminen nyt

Blogi

08.08.2016

Näin tarkistat, onko sisällöilläsi strateginen tavoite

Blogi

08.07.2016

Tänään ja huomenna markkinoinnin keskiössä on asiakkaan palveleminen

Blogi

30.06.2016

Markkinointipäättäjä: näin hurmaat johtoryhmän

Asiakkaidemme onnistumisia:

Julkisen sektorin IT-toimijan tunnettuus kasvuun

Asiakasarvo tuotiin keskiöön Istekki Oy:n uusille verkkosivuille sisältöstrategian avulla.

B2C-toimijan markkinointi ja myynti nousuun halpa-
ketjujen ikeestä

Kerromme tästä referenssistä luottamuksellisesti vielä enemmän.

Markkinoinnin ulkoistus auttaa kasvu-
tavoitteiden saavuttamisessa

A-Insinöörit ulkoisti markkinointinsa Differolle syksyllä 2016. Nyt käynnissä on mittava verkkosivu-uudistus.

Kuluttajien huomio yritykseen verkko-
palvelun avulla

Autamme asiakastamme saamaan kuluttajien huomion tilanteessa, jossa yritys on tunnettu ennen kaikkea B2B-palveluistaan.

Kiertotalouden edelläkävijä-
yritys valloittaa Aasian

Kiertotalouden edelläkävijäyritys Honkajoki avaa markkinaa Intiaan, Afrikkaan ja Aasiaan Differon avulla.

Opastuotanto siivittämässä uuden markkinan avaamista

Ladattavat oppaat toimivat uuden markkinan avaamisessa ja uusien asiakkaiden prospektoinnissa.

Sisällöt vahvistavat asemaa asiantuntijana

Sisältöjen avulla Enfo osoittaa olevansa ykkösasiantuntija toimialallaan.