27.10.2017

Kuka olen?

Moi, olen Iana Vesa, sisältöstrategi. Olen siirtynyt Differolle syyskuussa 2017 pitkäaikaisen uran jälkeen rakennusyhtiö SRV:llä, missä hoidin kansainvälisten ja kotimaisten kiinteistökehityshankkeiden markkinointia sekä palvelujen kehittämistä. Viimeiset neljä vuotta SRV:llä keskityin digitaaliseen markkinointiin ja palvelukonseptien kehittämiseen palvelumuotoilun keinoin.

Millainen olen?

Olen kekseliäs ja utelias kehittäjätyyppi. Sellainen erikoinen sekoitus määrätietoisuutta ja epäjärjestelmällistä luovuutta. Näen muutoksessa positiivista voimaa, joka vie meidät eteenpäin. Kyseenalaistan asioita ja kysyn paljon mitä jos- ja miksi-kysymyksiä. Urani alkuvaiheessa toimin pitkään kielenkääntäjänä ja tulkkina. Siinä työssä ei pääse laadukkaisiin tuloksiin ilman syvällistä konteksti- ja asiakasymmärrystä. Palvelumuotoilussa ja markkinoinnissa on kyse samasta – kaikki lähtee asiakkaan tarpeista ja motiiveista.

Miten voin auttaa sinua ja sinun yritystäsi?

Ensisijaisesti autan sinua ymmärtämään asiakkaitanne paremmin. Siitä se lähtee. Palvelumuotoilijana tutkin, analysoin, sparraan ja fasilitoin. Sisältöstrategina rakennan kanssasi tunnistetuille ostajapersoonille sisältöpolkuja verkon ihmeelliseen maailmaan. Projektipäällikkönä orkestroin suunnitelmaa tai tapahtumaa alusta loppuun niin, että lopputulos on paras mahdollinen.

Kun pyydät minut apuun, parhaiten hyödyt osaamisestani seuraavissa asioissa:

  • Asiakaskeskeinen palvelujen kehitys (mm. haastattelut, työpajafasilitointi, palvelukonseptointi)
  • Projektinjohto
  • Verkkosivujen käytettävyys- ja käyttäjätutkimus
  • Sisältövetoinen verkkosivu-uudistus
  • Markkinoinnin automaation käyttöönotto ja hoito-ohjelmien rakentaminen
  • Sisältömarkkinoinnin strateginen kehittäminen
  • Digitaalisten työkalujen hyödyntäminen markkinoinnissa (3D-mallinnukset, VR, AR, videot, animaatiot ym.)

Miksi Differo?

Tiimin ainutlaatuinen vahvuus on rautaisen digimarkkinoinnin osaamisen ja eri toimialojen tuntemuksen yhdistelmässä. Differolaiset tietävät oman kokemuksensa kautta, millaisia haasteita asiakasyrityksillä on ja millaista on markkinoinnin arki. Tämän ansiosta Differo pystyy rakentamaan sisältöstrategiaa aidosti liiketoimintatavoitteisiin sidottuna. Lisäksi Differon vuosien aikana hiotut sisältömarkkinoinnin toimintamallit tekevät palveluprosessista nopean ja sujuvan. Tämä kaikki erottaa Differon nimensä mukaan muista sisältömarkkinointitoimistoista.