04.04.2017

Potentiaaliset asiakkaat käyvät verkossa jopa 80 % tiedonhakumatkastaan ennen ensimmäistäkään kontaktia myyjään. Siksi jokaisen yrityksen elinehto on erottua massasta ja onnistua koukuttamaan juuri oikeat asiakkaat verkkosisältöjen avulla. Asiakkaat tarvitsevat tiedonhakumatkalleen palvelevia sisältöjä, jotta ostopäätös syntyy helpommin. Yrityksiltä unohtuu usein myös asiakkaiden hoivaaminen sisältömarkkinoinnin keinoin ostopäätöksen syntymisen jälkeen. Yritykset ovat hiljalleen heräämässä tähän – siksi kysyntä strategisen sisältömarkkinoinnin osaamiseen on tällä hetkellä kova.

– Olemme tehneet kovan luokan rekrytointeja tänä vuonna, jotta strategisen sisältömarkkinoinnin kysyntään saadaan vastattua. Tuomme maamme parasta osaamista asiakasyrityksillemme, jotta he voivat kohdata potentiaaliset ja nykyiset asiakkaansa verkossa fiksummin ja paremmin palvellen. Suomalaisten yritysten kilpailukyvylle tällä on iso merkitys, Differo Oy:n toimitusjohtaja Katri Tanni sanoo.

Sisällöntuottaja ja kielenkääntäjä Saana Mäkiranta aloitti Differolla huhtikuun alussa. Hän siirtyy Differoon omasta yrityksestään Typovexistä, jossa hän on palvellut B2B-yrityksiä sisällöntuotannon tehtävissä. Mäkiranta on toiminut sisällöntuottajana ja kielenkääntäjänä vuodesta 2009 ja valmistunut Tampereen yliopistosta käännöstieteiden laitokselta filosofian maisteriksi. Mäkirannan asemapaikka on Differon Jyväskylän toimisto.

 

 

 

Paula Savonen aloittaa 1.5. Differolla sisältöstrategina. Savonen tulee Differoon UPM Timberin markkinointi- ja viestintäpäällikön tehtävistä. Savonen on toiminut yli kymmenen vuotta UPM-konsernissa erilaisissa strategisen markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä. Hän on koulutukseltaan liiketalouden tradenomi (AMK) ja maatalous- ja metsätieteiden maisteri. Paula Savosen asemapaikkana on Differon pääkaupunkiseudun toimisto.

 

 

 

Differolaiset ovat kokeneita markkinoinnin osaajia

Differo Oy työllistää tällä hetkellä 15 kokenutta sisältömarkkinoinnin ammattilaista kolmella paikkakunnalla: Tampereella, Jyväskylässä ja Helsingissä. Differolaiset ovat kerryttäneet osaamista erilaisista strategisen markkinoinnin tehtävistä isoista suomalaisista yrityksistä. Differolaisten entisiä työnantajia ovat mm. Kemira, Alma Media, A-Insinöörit, Affecto, Isännöintiliitto ja Fastems. Differon asiakkaita ovat tällä hetkellä mm. Aditro, A-Insinöörit, HappyOrNot, Honkajoki Oy sekä WWF. Yrityksen budjetoitu liikevaihto vuodelle 2017 on 1,3 M€.

Kaipaatko apua strategiseen sisältömarkkinointiin?

Lisätietoja yhteistyömahdollisuuksista Differon kanssa antaa mielellään Katri: