30.06.2016

Yritysten johtoryhmät työllistävät tällä hetkellä digikonsultteja, jotka sparraavat ja ohjaavat isoa laivaa kääntymään ketterästi digitaalisuuden myötä entistä asiakaslähtöisimmiksi. Askeleet ovat ihan oikeita. Tämä muutos tuo myös johtoryhmien agendoille asiakkaan ja asiakaskokemuksen.

Mitä jos sinä markkinointipäättäjänä voisit osoittaa johtoryhmällenne, miten asiakkaitanne verkon eri kanavilla johdatetaan? Sitä johtoryhmät nyt odottavat.

Et tarvitse siihen kanavastrategiaa, sillä se kertoo kanavista.
Et tarvitse siihen markkinoinnin vuosikelloa, koska se on sinun työkalusi päämäärien saavuttamiseksi.
Et voi näyttää kävijäliikennettä, koska niistä on vaikea saada esiin tuloksia ja johtopäätöksiä.

Tarvitset yhden selkeän kuvan, josta käy ilmi tärkeimpien kohderyhmienne matka verkon eri kanavilla: keinovalikoiman ja sisältöjen hyödyntämisen aina tavoittamisesta aktivointiin saakka.

Oma tiimisi ja markkinointikumppanisi hyötyvät kuvallisesta asiakasmatkasta ja sen eri vaiheista. Sisällöntuottajille kuva antaa selkeät raamit siitä, mihin sisältöpolun kohtaan sisältöjä tuottaa. Verkkoylläpito ja analytiikkatiimi tietävät, mitä kohtia sisältöpoluissa pitää seurata ja kehittää.

Ensimmäistä kertaa saat työkalut siihen, että keskiössä on asiakas eikä kanavat.