Myynnin ja markkinoinnin muutosohjelma

Haluatko johtaa organisaatiotasi asiakaskeskeisemmäksi ja siirtyä asiakkaan aikakauteen?

Myynnin ja markkinoinnin muutosohjelma muuttaa yrityksen asiakaslähtöiseksi.

Yksittäinen sosiaalisen median koulutus, social selling-sparraus tai verkkopalvelu-uudistus ei vielä liimaa teitä asiakkaan digitaaliseen matkaan riittävän hyvin. Myynti soittaa kylmiä listoja, myynnin hukka-aika on merkittävä, ette generoi tai ohjaa kysyntää tai markkinoinnissa töiden priorisointi on vaikeaa.

 
Tiedämme, miten tuote-ja palveluorientoitunutkin yritys lähtee muutokseen joka tukee asiakkaan matkaa ja tuo teille lisää kysyntää ja sitä kautta myyntiä. Näin me sen kanssasi teemme:
 

1. Sisältöstrategiatyö

  • Asiakaskohderyhmien ja heidän motiivien linjaaminen liiketoimintatavoitteistanne lähtien.
  • Kuvaus ostopäättäjän poluista ja sen liittäminen yrityksenne strategiaan sekä vahvuuksiin.
  • Ylätason KPI:t ajatusjohtajuuden, myynnin tuen sekä asiakaskokemuksen mittaamiseksi.

2. Oivalluspäivä

  • Markkinointitiimin oivalluspäivä tulosten läpikäyntiin.
  • Sisäisten prosessien mallintaminen ja töiden priorisointi.

3. Myynnin suuntaamispäivä

  • Myyntitiimin oivalluspäivä tulosten läpikäyntiin.
  • Sisäisten prosessien mallintaminen
  • Myyntiliidien kvalifiointiprosessi.

4. Sisältöpolut

  • Asiakkaan ostopolut verkkoon.
  • Tekniset ja sisällölliset muutokset, analytiikan valjastaminen.

5. Social Selling

  • Myynnin uudet toimintatavat käyttöön, liittymäpinnat markkinointiin.

6. Sisältöjengin valmennus

  • Sisällöntuotannon järjestäminen yrityksen sisään
  • Asiantuntijoiden valinta
  • Vaikuttava LLTA-malli -koulutus

7. Johtajana sosiaalisessa mediassa

  • Johdon valmennus sosiaaliseen mediaan

8. Sisältökonsepti ja sisältösuunnitelma

  • Asiakkaan ostoprosessia ja yrityksen ajatusjohtajuutta tukevat mallit digitaalisille kanaville
  • Suunnitelma sisällöistä (6 kuukautta eteenpäin)

9. Mittaamisen mallit

  • Strategisen ja taktisen tason mittaristo (Goals & objectives)
  • Mittaamisen mallit ja työkalut.

 

Muutosohjelma on kestoltaan 8-10 kk ja tuloksia saadaan aikaan jo sisältöstrategiatyövaiheen jälkeen.

 
Muutokset, joita yhteistyömme mahdollistaa:

  • Myynti hyödyntää työssään samaa sisältöä kuin asiakkaat - suoraan verkosta
  • Yrityksen sanoma yhtenäistyy, asiakashyödyt ovat esillä
  • Maksettua mainontaa voidaan käyttää vähemmän
  • Yritys keskittyy myynnissä ja markkinoinnissa strategian kannalta oikeisiin asiakkuuksiin
  • Henkilökohtainen myyntityö ajoittuu järkevästi
  • Yrityksellä on näkyvyys asiakkuuksiin ja liidikantaan – tulevaisuuden myynnin ennakointi on helpompaa
  • Myynnin ja markkinoinnin työ on järjestelmällistä ja mielekästä
  • Yritys hyödyntää koko organisaation osaamista ja nostaa kilpailukykyään työmarkkinoilla haluttuna työpaikkana

 

Differo on fasilitoinut ja vienyt eteenpäin kansainvälisen brändimme määrittelyä ja kiteytystä sisältöstrategian keinoin. Verkkopalvelun uudistuksen tueksi sisältöstrategian kautta saimme kirkastettua kohderyhmämme motivaatioita ja kohdennettua verkkoviestiämme heille.
Reetta Nevala, Business Development Manager Honkajoki Oy

 
Tueksesi tiimiisi tulevat: kaksi sisältöstrategia, projektipäällikkö, sisällöntuottaja sekä analytiikan ammattilainen!

Muutos on juuri sitä mitä tarvitsen - kuulisin mielelläni lisää.

Soita Katri Tanni 044 592 8330
tai jätä meille viesti.

Lisää ajatuksiamme markkinoinnin muutoksesta:

Blogi

22.06.2017

Askeleet strategiseen markkinointiin

Blogi

21.06.2017

#Superpäivän teemat ovat KASVU ja INNOSTUS

Blogi

19.06.2017

Tarinat erottavat meidät muista

Blogi

16.06.2017

Älä tee myynnin tuesta sisältötragediaa

Blogi

14.06.2017

Aika katsoa peiliin – näetkö siellä organisaation vai asiakkaan?

Blogi

08.06.2017

Sisältömarkkinoinnissa ei ole(kaan) kyse sisällöistä

Blogi

07.06.2017

#Superpäivä tuo yhteen markkinoinnin edelläkävijät

Blogi

02.06.2017

Miksi markkinointipäällikön kannattaa panostaa sisältöstrategiaan?

Blogi

31.05.2017

Kesytä markkinointi ja treenaa koko organisaation muskelit sen tueksi

Blogi

24.05.2017

Kuka teillä valvoo, että verkkopalveluinvestointi on ollut kannattava?

Blogi

23.05.2017

Miten määritellään brändi?

Blogi

15.05.2017

Markkinoinnin mittaaminen: Mittaatko tykkäyksiä vai liiketoimintaasi?

Blogi

11.05.2017

Hyödynnä LinkedInin potentiaali

Blogi

10.05.2017

Ostetun verkkomainonnan suuri harha

Blogi

03.05.2017

Miten markkinointi muuttuu tukifunktiosta strategiseen markkinointiin?

Blogi

29.04.2017

Markkinoijan tärkeimmät taidot

Blogi

28.04.2017

Budjetoi 75% verkkosivuston sisältöihin ja konseptiin

Blogi

25.04.2017

Markkinointipäällikön vinkit sisältömarkkinoinnin muutosmatkalle

Blogi

22.04.2017

Älä kasaa verkkosivustoa
irtoelementeistä

Blogi

20.04.2017

Differo ponnisti 60% liikevaihdon kasvuun

Blogi

18.04.2017

Eri sisältölajit, osa 1: Blogikirjoitus

Blogi

12.04.2017

Kolme varoitusmerkkiä: verkkosivusi ovat vanhentuneet

Blogi

07.04.2017

Kolme syytä, miksi markkinoijia ei arvosteta

Blogi

06.04.2017

Markkinoija: näin edistät asiakaslähtöisyyttä

Blogi

04.04.2017

Kokenutta markkinoinnin osaamista Differoon

Blogi

Mitä tehdä, kun taktiikka on syönyt strategian aamupalaksi?

Blogi

30.03.2017

Näin teet tekstilläsi tulosta

Blogi

29.03.2017

Markkinoinnin automaatio – yksi koko ei sovi kaikille

Blogi

28.03.2017

3 + 1 virheellistä uskomusta markkinoinnin automaatiosta

Blogi

27.03.2017

Työmalli tuote- ja palvelukuvausten uudistamiseen

Blogi

25.03.2017

Differon sivusto = markkinoinnin muutoksen tietopankki

Blogi

11.03.2017

Mitä markkinoinnin automaatio muuttaa?

Blogi

24.02.2017

Johtaja, tiedätkö miten rakentuu menestysyritys 2020-luvulla?

Blogi

17.02.2017

3 syytä miksi sisältö ei puhuttele

Blogi

13.02.2017

Markkinoinnin ja myynnin hukka syntyy ostoprosessin heikosta tuesta

Blogi

09.02.2017

Onko koolla väliä?

Blogi

23.01.2017

Differo on henkilöstön näköinen yritys

Blogi

19.01.2017

Johda verkossa vaikuttamistasi – aseta itsellesi tavoitteet

Blogi

17.01.2017

Markkinoinnin muutos – vertailussa vuodet 2016 ja 2017

Blogi

16.01.2017

Markkinointi on tutkimusmatka asiakkaan sielunmaisemaan

Blogi

13.01.2017

Markkinointia maalaisjärjellä – uusin differolainen Jarno Ahokas esittäytyy

Blogi

Jarno Ahokas Differoon sisältöstrategiksi

Blogi

10.01.2017

5 modernin markkinoinnin sudenkuoppaa – ja kuinka vältät ne!

Blogi

05.01.2017

#differolaiset – videoblogi markkinoinnin muutoksesta

Blogi

29.12.2016

Somemarkkinoinnin trendit 2017

Blogi

11.11.2016

Markkinoinnin momentum on NYT!

Blogi

Differo auttaa Suomen WWF:ää saamaan aikaan asennemuutosta

Blogi

28.10.2016

Sähköinsinööristä digitaalisen markkinoinnin strategiksi

Blogi

27.10.2016

Aloita markkinoinnin ja viestinnän uudelleenorganisoituminen nyt

Blogi

08.08.2016

Näin tarkistat, onko sisällöilläsi strateginen tavoite

Blogi

08.07.2016

Tänään ja huomenna markkinoinnin keskiössä on asiakkaan palveleminen

Blogi

30.06.2016

Markkinointipäättäjä: näin hurmaat johtoryhmän

Asiakkaidemme onnistumisia:

Julkisen sektorin IT-toimijan tunnettuus kasvuun

Asiakasarvo tuotiin keskiöön Istekki Oy:n uusille verkkosivuille sisältöstrategian avulla.

B2C-toimijan markkinointi ja myynti nousuun halpa-
ketjujen ikeestä

Kerromme tästä referenssistä luottamuksellisesti vielä enemmän.

Markkinoinnin ulkoistus auttaa kasvu-
tavoitteiden saavuttamisessa

A-Insinöörit ulkoisti markkinointinsa Differolle syksyllä 2016. Nyt käynnissä on mittava verkkosivu-uudistus.

Kuluttajien huomio yritykseen verkko-
palvelun avulla

Autamme asiakastamme saamaan kuluttajien huomion tilanteessa, jossa yritys on tunnettu ennen kaikkea B2B-palveluistaan.

Kiertotalouden edelläkävijä-
yritys valloittaa Aasian

Kiertotalouden edelläkävijäyritys Honkajoki avaa markkinaa Intiaan, Afrikkaan ja Aasiaan Differon avulla.

Opastuotanto siivittämässä uuden markkinan avaamista

Ladattavat oppaat toimivat uuden markkinan avaamisessa ja uusien asiakkaiden prospektoinnissa.

Sisällöt vahvistavat asemaa asiantuntijana

Sisältöjen avulla Enfo osoittaa olevansa ykkösasiantuntija toimialallaan.

Suomen ainoa pelkästään strategiselle sisältömarkkinoinnille ja sisältöstrategialle omistettu tapahtuma Sisältöstrategian #superpäivä järjestetään torstaina 14.9.2017 Helsingissä.

Mukana mm. markkinoinnin professori Pekka Mattila, myynnin yliopettaja Pia Hautamäki sekä Tubeconin perustaja Risto Kuulasmaa.

Lue lisää ja ilmoittaudu!