Tapahtumien sisältömarkkinointi

Hyödynnä asiakastapahtuman koko potentiaali sisältömarkkinoinnin keinoin.

Tapahtuman sisältömarkkinointi laajentaa tapahtuman näkyvyyttä, asiakaskokemusta - ja tuloksia.

Suunnitteletko asiakastapahtumaa? Toimitteko kumppanina toimialanne tapahtumassa? Ovatko asiantuntijanne seminaarissa puhujina?

Tapahtuman järjestäminen tai isommalla roolilla tapahtumaan osallistuminen on yritykselle aina investointi. Itse tapahtumapäivä on kuitenkin vain pieni osa kokonaisuutta - koko tapahtuman potentiaalin saa käyttöön sisältömarkkinoinnin avulla. Tapahtuma on asemoitava osaksi kokonaismarkkinointia ja asiakkaidenne tiedonhaku- ja ostomatkaa. Tapahtumalle kannattaa myös asettaa selkeät liiketoimintatavoitteet. Kun nämä asiat ovat kunnossa, investoinnin takaisinmaksua ja vaikutusta asiakkaisiin on helppo seurata.

Sisältömarkkinointia hyödyntävä tapahtuma oivalluttaa, sitouttaa ja tuo lähemmäs asiakkaitanne digitaalisissa kanavissa jo ennen tapahtumapäivää, sen aikana ja sen jälkeen. Kerrytätte asiakastietoa sisältömarkkinoinnin avulla ja laadullistatte osallistujalistaa. Tapahtumaa varten valmistellut sisällöt - puheet, esitykset, demot - laajentavat elinkaartaan ja näkyvyyttään digitaalisissa kanavissa. Sisältömarkkinoinnin avulla tapahtumasta osalliseksi pääsevät myös ne, jotka eivät ole tapahtumassa fyysisesti paikan päällä. Tapahtuman vaikutusaika pitenee, kun siihen liittyvää sisältöä on verkossa saatavilla.

Autamme sinua ja yritystäsi määrittelemään tapahtuman tavoitteet ja ydinviestin sekä konseptoimaan tapahtuman ja siihen liittyvän sisältömarkkinoinnin. Halutessasi hoidamme tapahtuman sisältömarkkinoinnin kädet savessa alkaen kutsuprosessista, päättyen liidejä keräävään jälkimarkkinointiin.

Hyppäämme mukaan nopeallakin aikataululla ja varmistamme, että tapahtumaan laitettu aika ja vaiva maksavat itsensä takaisin myös verkossa. Hyvin toimitetulla tapahtumasisällöllä tavoitat verkossa myös heidät, jotka eivät tällä kertaa päässeet paikalle - ja monet muut.

Näin autamme sinua tapahtuman sisältömarkkinoinnissa:

  • Tapahtuman liiketoiminnallisten tavoitteiden asettaminen
  • Tapahtuman ydinviestin määritteleminen
  • Tapahtuman konseptointi
  • Tapahtuman kutsuprosessi (tarvittaessa markkinointiautomaatiota hyödyntäen)
  • Ennakkomarkkinointi sisältäen esimerkiksi uutiskirjeet, kutsut, sosiaalisen median päivitykset ja tapahtumaan liittyvät blogit sekä tarvittavat automaatiodripit näihin liittyen
  • Tapahtuman puheenvuorojen konseptointi, sparraus ja käsikirjoittaminen
  • Markkinointi tapahtuman aikana: sosiaalinen media, live-streamit
  • Liidien kerääminen tapahtuman aikana, ennen sitä ja sen jälkeen
  • Jälkimarkkinointi ja liidien kerääminen sekä hoivaaminen tapahtuman jälkeen, esim. blogit tai ladattavat oppaat

Muutokset, jotka tapahtuman sisältömarkkinointi mahdollistaa:

  • Tapahtuma asettuu osaksi kokonaismarkkinointia
  • Tapahtumalla on selkeät liiketoiminnalliset tavoitteet
  • Tapahtuma näkyy, kuuluu ja tuottaa asiakasarvoa digitaalisissa kanavissa
  • Tapahtuma tuottaa liidejä
  • Tapahtumaan saadaan juuri se kohderyhmä, jota sinne tavoitellaan
  • Sitoutat omaa tiimiä ja asiakkaitasi jakamaan sisältöä verkossa ja kasvatat näin tunnettuuttasi ja brändimielikuvaasi
  • Tapahtumaan investoitu aika hyödynnetään täysipainoisesti - ei pelkästään tapahtumassa, vaan verkossa

Kuulostaa mielenkiintoiselta mahdollisuudelta. Haluaisin kuulla lisää!

Soita Henna Niiranen 050 4860 775
Tai jätä viesti alla olevan lomakkeen kautta - palaamme pikaisesti asiaan!

Näkemyksiämme tuloksellisesta markkinoinnista:

Blogi

17.08.2017

Iana Vesa liittyy sisältöstrategiksi Differon riveihin SRV:ltä

Blogi

10.08.2017

Hyödynnä asiakastapahtuman potentiaali sisältömarkkinoinnin keinoin

Blogi

09.08.2017

Uteliaisuus on tubettamisen sielu ja sydän – nappaa vinkit talteen

Blogi

07.08.2017

Näin tiedät, mikä asiakastasi motivoi ostamaan

Blogi

01.08.2017

Älä uudista verkkosivustoa Lorem ipsum edellä

Blogi

26.07.2017

Asiakkaan vuosikello tuo asiakaslähtöistä suunnitelmallisuutta markkinointiin

Blogi

20.07.2017

Sisältömarkkinoinnin sanasto: Ajatusjohtajuus

Blogi

17.07.2017

Eri sisältölajit, osa 2: koukuttava opas

Blogi

04.07.2017

Näkemyksellinen myynti on asiakkaan sivistynyttä johtamista

Blogi

22.06.2017

Askeleet strategiseen markkinointiin

Blogi

21.06.2017

#Superpäivän teemat ovat KASVU ja INNOSTUS

Blogi

19.06.2017

Tarinat erottavat meidät muista

Blogi

16.06.2017

Älä tee myynnin tuesta sisältötragediaa

Blogi

14.06.2017

Aika katsoa peiliin – näetkö siellä organisaation vai asiakkaan?

Blogi

08.06.2017

Sisältömarkkinoinnissa ei ole(kaan) kyse sisällöistä

Blogi

07.06.2017

#Superpäivä tuo yhteen markkinoinnin edelläkävijät

Blogi

02.06.2017

Miksi markkinointipäällikön kannattaa panostaa sisältöstrategiaan?

Blogi

31.05.2017

Kesytä markkinointi ja treenaa koko organisaation muskelit sen tueksi

Blogi

24.05.2017

Kuka teillä valvoo, että verkkopalveluinvestointi on ollut kannattava?

Blogi

23.05.2017

Miten määritellään brändi?

Blogi

15.05.2017

Markkinoinnin mittaaminen: Mittaatko tykkäyksiä vai liiketoimintaasi?

Blogi

11.05.2017

Hyödynnä LinkedInin potentiaali

Blogi

10.05.2017

Ostetun verkkomainonnan suuri harha

Blogi

29.04.2017

Markkinoijan tärkeimmät taidot

Blogi

28.04.2017

Budjetoi 75% verkkosivuston sisältöihin ja konseptiin

Blogi

25.04.2017

Markkinointipäällikön vinkit sisältömarkkinoinnin muutosmatkalle

Blogi

22.04.2017

Älä kasaa verkkosivustoa
irtoelementeistä

Blogi

20.04.2017

Differo ponnisti 60% liikevaihdon kasvuun

Blogi

18.04.2017

Eri sisältölajit, osa 1: Blogikirjoitus

Blogi

12.04.2017

Kolme varoitusmerkkiä: verkkosivusi ovat vanhentuneet

Blogi

07.04.2017

Kolme syytä, miksi markkinoijia ei arvosteta

Blogi

06.04.2017

Markkinoija: näin edistät asiakaslähtöisyyttä

Blogi

04.04.2017

Kokenutta markkinoinnin osaamista Differoon

Blogi

Mitä tehdä, kun taktiikka on syönyt strategian aamupalaksi?

Blogi

30.03.2017

Näin teet tekstilläsi tulosta

Blogi

29.03.2017

Markkinoinnin automaatio – yksi koko ei sovi kaikille

Blogi

28.03.2017

3 + 1 virheellistä uskomusta markkinoinnin automaatiosta

Blogi

27.03.2017

Työmalli tuote- ja palvelukuvausten uudistamiseen

Blogi

25.03.2017

Differon sivusto = markkinoinnin muutoksen tietopankki

Blogi

11.03.2017

Mitä markkinoinnin automaatio muuttaa?

Blogi

24.02.2017

Johtaja, tiedätkö miten rakentuu menestysyritys 2020-luvulla?

Blogi

17.02.2017

3 syytä miksi sisältö ei puhuttele

Blogi

13.02.2017

Markkinoinnin ja myynnin hukka syntyy ostoprosessin heikosta tuesta

Blogi

09.02.2017

Onko koolla väliä?

Blogi

23.01.2017

Differo on henkilöstön näköinen yritys

Blogi

19.01.2017

Johda verkossa vaikuttamistasi – aseta itsellesi tavoitteet

Blogi

17.01.2017

Markkinoinnin muutos – vertailussa vuodet 2016 ja 2017

Blogi

16.01.2017

Markkinointi on tutkimusmatka asiakkaan sielunmaisemaan

Blogi

13.01.2017

Markkinointia maalaisjärjellä – uusin differolainen Jarno Ahokas esittäytyy

Blogi

Jarno Ahokas Differoon sisältöstrategiksi

Blogi

10.01.2017

5 modernin markkinoinnin sudenkuoppaa – ja kuinka vältät ne!

Blogi

05.01.2017

#differolaiset – videoblogi markkinoinnin muutoksesta

Blogi

29.12.2016

Somemarkkinoinnin trendit 2017

Blogi

11.11.2016

Markkinoinnin momentum on NYT!

Blogi

Differo auttaa Suomen WWF:ää saamaan aikaan asennemuutosta

Blogi

28.10.2016

Sähköinsinööristä digitaalisen markkinoinnin strategiksi

Blogi

27.10.2016

Aloita markkinoinnin ja viestinnän uudelleenorganisoituminen nyt

Blogi

08.08.2016

Näin tarkistat, onko sisällöilläsi strateginen tavoite

Blogi

08.07.2016

Tänään ja huomenna markkinoinnin keskiössä on asiakkaan palveleminen

Blogi

30.06.2016

Markkinointipäättäjä: näin hurmaat johtoryhmän

Asiakkaidemme onnistumisia:

Julkisen sektorin IT-toimijan tunnettuus kasvuun

Asiakasarvo tuotiin keskiöön Istekki Oy:n uusille verkkosivuille sisältöstrategian avulla.

B2C-toimijan markkinointi ja myynti nousuun vaikeassa kilpailutilanteessa

Kerromme tästä referenssistä luottamuksellisesti vielä enemmän.

Markkinoinnin ulkoistus auttaa kasvu-
tavoitteiden saavuttamisessa

A-Insinöörit ulkoisti markkinointinsa Differolle syksyllä 2016. Nyt käynnissä on mittava verkkosivu-uudistus.

Kuluttajien huomio yritykseen verkko-
palvelun avulla

Autamme asiakastamme saamaan kuluttajien huomion tilanteessa, jossa yritys on tunnettu ennen kaikkea B2B-palveluistaan.

Kiertotalouden edelläkävijä-
yritys valloittaa Aasian

Kiertotalouden edelläkävijäyritys Honkajoki avaa markkinaa Intiaan, Afrikkaan ja Aasiaan Differon avulla.

Opastuotanto siivittämässä uuden markkinan avaamista

Ladattavat oppaat toimivat uuden markkinan avaamisessa ja uusien asiakkaiden prospektoinnissa.

Sisällöt vahvistavat asemaa asiantuntijana

Sisältöjen avulla Enfo osoittaa olevansa ykkösasiantuntija toimialallaan.

Kiinnostaako strateginen sisältömarkkinointi?

Tilaa Differon uutiskirje!

Lähetämme kuulumisia modernin markkinoinnin maailmasta 1-2 kertaa kuukaudessa.

Tilaa uutiskirje jättämällä
sähköpostiosoitteesi alla olevaan kenttään.