17.12.2018

Nursebuddy on uskomattoman hienosti breikannut kasvuyritys, jonka liikeidea on taklata kotihoidon arjen kipukohtia kehittämänsä ohjelmiston avulla. Tämä tiiviissä yhteistyössä kotipalvelu-yrittäjien kanssa kehitetty softa tuo struktuuria ja kaaoksen hallintaa jo valmiiksi hektiseen alaan. Järjestelmän toiminnallisuuksia ovat esimerkiksi hoitajakohtainen käyntienjaon optimointi sekä raportointi.

Helpotusta liiketoimintaan, apuja riskienhallintaan

Ja kotihoidon ala totta tosiaan on superhektinen pitäen sisällään pitkiä päiviä ja paljon asiakkaita. Kirjaamiset ja hallinnollinen työ tehdäänkin usein vasta työpäivän jälkeen eikä ylimääräiselle ole aikaa. Lehdistöstä saamme välillä lukea vanhusten unohtuneen jopa heitteille. Nursebuddyn softa helpottaakin osaltaan hoivapalvelun tarjoajien liiketoimintaa sekä tarjoaa myös riskienhallintaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että järjestelmä lähettää huomautuksen myöhästymisestä ja näin myös omainen saa olla rauhallisin mielin siitä, että läheisestä pidetään paras mahdollinen huoli kaikissa tilanteissa kiireestä huolimatta. Useimmalla meistä on todellakin kokemus siitä, kuinka läheinen ihminen ikääntyessään tarvitsee erilaisia palveluja pystyäkseen asumaan mahdollisimman omatoimisesti, mahdollisimman pitkään.

Kotihoito kenttänä on monipuolinen ja kirjavakin. Etenkin kun kovaa kasvua myös ulkomailta hakeva Nursebuddy toimii Suomen markkinan lisäksi tällä hetkellä myös UK:ssa ja Irlannissa. Seuraavan markkinan avaaminen tulee kyseeseen jo vuoden 2019 aikana.

Aidosti merkityksellistä työtä, myös etänä

Idearikkaan markkinointipäällikkö Anni Ojanperän rinnalla tekee hartiavoimin työtä kasvun eteen myyntijohtaja Teija Koskinen, hän onkin todellinen tehopakkaus ja huippuammattilainen. Hoivapalveluala on Koskiselle tärkeä asia ja työllään voi omalta osaltaan vaikuttaa tärkeiksi kokemiinsa asioihin, kasvamalla samalla työnsä mukana.

Koskisen sydän sykkii myynnille kirjaimellisesti. Hän toimii tiiviisti asiakasrajapinnassa ja huolehtii osaltaan kovien myyntitavoitteiden täyttymisestä. Pääkonttorit ja hallinto sijaitsevat Suomessa, kun taas myyntitiimi on Dublinissa ja Customer Success-yksikkö Manchesterissa. Teijan työ ei olekaan sidottu fyysiseen paikkaan ja se voi olla samaan aikaan vapauttavaa, tietyllä lailla yksinäistäkin. Videopalaverit hoituvatkin tottuneesti tien päältä – niin esimiestyön, myynnin kuin asiakkaiden koulutuksen suhteen.

Huolenpidolla kohti huikeita tuloksia

Nursebuddy on onnistunut tuplaamaan asiakaskuntansa lyhyessä ajassa – se perustuu tuotteen lisäksi osaavaan ja innostuneeseen henkilökuntaan. Yritys tekeekin asiakkaansa kanssa yhden haastavammista sopimuksista. Asiakas voi näet irtisanoa kuukausiperusteisen tilauksensa 3 kk ajanjaksolla, joten asiakkaan luottamus tulee voittaa joka kuukausi. Kun asiakas sitten saadaan, on luottamus Nursebuddya kohtaan huipputasolla. Asiakashankintakulua seurataan tarkkaan ja myynti tapahtuu online. Kilpailutilanne vaihtelee maittain, samoin asiakkaan yrityksen koko aina pienyrittäjästä yksityisiin terveyspalveluntarjoajiin sekä suuriin sairaanhoitopiireihin.

Kuten todettua, omaisen näkökulmasta on tärkeää, että omasta rakkaasta läheisestä pidetään huolta. Nursebuddyn softa onkin yksi niitä harvoja, jonka kautta voidaan tehdä myös omaisviestintää. Näin ollen kolmannella osapuolella on mahdollisuus käyttää järjestelmää, hoitoyritys voi vaikkapa laittaa kuulumisia.

Kiinnostuitko kuulemaan lisää? Lue seuraavaksi Superpäivästä ja ilmoittaudu mukaan tammikuun kiinnostavimpaan tapahtumaan!