Saavutetut liiketoimintahyödyt ja konkreettiset tulokset ovat IT-businesstalo Enfo Oy:n asiakkaille tärkein syy hankkia yrityksen palveluita. Silti Enfo keskittyi markkinoinnissaan aiemmin hyvin teknislähtöiseen yritysviestiin, jota toteutettiin ilman riittävää suunnitelmallisuutta. Differon kumppanina Enfo on lyhyessä ajassa kääntänyt tapansa puhua tärkeimmille asiakkailleen, C-tason päättäjille, vastaamaan näiden odotuksia yrityksen tarjoamista bisneshyödyistä. Samalla se on profiloitunut yhdeksi alansa kiinnostavimmista asiantuntijoista.

– Tarvitsimme muutosta sisältömarkkinointiimme ja oikeastaan koko tapaamme ajatella asiakkaistamme ja heille tehtävästä markkinoinnista. Keväällä 2015 Differon sisältöstrategiatreenijakson aikana meille selkiytyi, että Differon tyyli nostaa asiakkaat ja heidän saavuttamansa bisneshyödyt markkinointiviestinnän kärkeen on juuri sitä, mitä tarvitsemme, Enfon markkinointipäällikkö Elisa Leskinen kertoo.

Treenijakson aikana Enfo määritteli itselleen sisältöstrategian, jonka perusteella laadittiin sisältösuunnitelma. Olennainen osa sitä ovat nyt Differon tuottamat referenssitarinat.

– Halusimme konkretisoida asiakkaille antamamme lupauksen ja tuoda sen uskottavasti esille. Differon avulla ja asiakkaiden itsensä sanoittamana olemme onnistuneet tavoitteessamme erinomaisesti, Enfon Suomen markkinoinnista vastaava Kristiina Salo täsmentää.

Ulkopuolisena kumppanina Differo tuo Enfon mukaan referenssitarinatuotantoon myös tiettyä neutraaliutta.

– Meillä on organisaation sisällä välillä mietitty, mitä haastateltava asiakas sanoo tai miten tarinan tekeminen vaikuttaa asiakassuhteeseen. Differon työskentelytapa on kuitenkin erittäin tyylikäs ja ammattimainen. Jutut saavat sekä Enfon että asiakkaamme näyttämään niin hyviltä, että meillä on sisäisesti oikein innostuttu tarinoista, Leskinen kiittelee.

”Markkinointikumppanin osaaminen mitataan referenssituotannossa, joka on yksi markkinointisisältöjen haastavimmista lajeista. Differo on erittäin ammattitaitoinen, proaktiivinen ja luotettava kumppani. Casetarinat ovat olleet meille todellisia win-win sisältöjä.”
Elisa Leskinen, Enfo Oy