Johtava kivipohjaisia rakennusmateriaaleja valmistava Rudus Oy halusi lähteä tukemaan asiakkaitaan heidän ostomatkallaan verkossa.  Tähän tarpeeseen syntyi Kotipolku – tietopankki täynnä ideoita ja vinkkejä betoni- ja kivituotteiden oikeanlaiseen ja kestävään käyttöönUseamman vuoden sinnikäs sisältömarkkinointityö kasvattaa nyt jatkuvasti sivulatausten määrää ja kävijäliikennettä myös orgaanisesti.  

Kotipolusta löytyy vinkkejä maanrakennukseen, perustus- ja runkotöihin sekä piha- ja puutarhaprojekteihin suunnittelusta aina viimeistelyihin saakka. 

 

 

”Meillä ei ole ollut verkossa sellaista sisältöä, joka kertoisi, mihin ja miten tuotteitamme voidaan käyttää. Kotipolku rakennettiin antamaan ideoita ja suunnitteluvinkkejä asiakkaillemme, jotta heidän olisi helpompi tehdä ostopäätöksensä”, sanoo Ruduksen markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija Merja Kuukka. 

Tavoitteena olikin luoda sisältöpankki, joka vastaisi asiakkaan tiedontarpeeseen ja auttaisi rakentamisen eri vaiheissa 

”Meitä ja Differoa yhdistää Kotipolku – se on yhteistyömme keskiössä. Se on brändimme kannalta merkittävä asia. Siinä on mahdollisuuksia, joten siihen kannattaa panostaa enemmänkin.”

Helpotusta asiakaspalveluun ja myyntityöhön sisältömarkkinoinnin avulla 

Vaikka Kotipolku-palvelussa on jo runsaasti sisältöä, sitä luodaan lisää tasaiseen tahtiin. Differo on ollut alusta asti apuna Ruduksen sisältömarkkinoinnin rakentamisessa, tuoden ideoita markkinoinnin kehittämiseen. Lisäksi sisältömarkkinoinnin kautta Rudus on saanut helpotusta omaan työhönsä. 

Olemme Differon kanssa yhteistyössä pystyneet helpottamaan asiakaspalvelua ja myyntityötäKotipolun ansiosta tieto on paitsi asiakkaalle mutta myös meille helpommin saatavilla verkossa. Ennen nettisivuillamme oli teknistä tuotetietoa, joka ei kerro kuluttajalle mitään. Nyt siellä on kansantajuista sisältöä, josta saa paljon hyödyllisiä ideoita ja vinkkejä. 

Differon ja monipuolisten sisältöjen ansiosta myös Ruduksen Kotipolku -sivusto on joka vuosi saanut runsaasti lisää kävijöitä, ja kävijämäärät ovat kasvussa. Tämän kehityksen mittaaminen on ollut selkeää sekä Kotipolun että muunkin sisältömarkkinoinnin osalta.  

Rudus Kotipolku on erinomainen esimerkki siitä, että pienellä kuukausittaisella investoinnilla on pitkäjänteisesti kerrytetty sisältöjä. Kahdessa vuodessa niitä on kertynyt melkoinen määrä. Tämä näkyy sivukävijöiden määrän merkittävänä kasvuna ja hakukonenäkyvyyden parantumisena. Vuositasolla kävijämäärät ovat lähes kaksinkertaistuneet ja hakukoneista tulee kolme kertaa enemmän liikennettä kuin aikaisemmin”, toteaa Differo Oy:n Jarno Ahokas.

 

Pitkäjänteisellä yhteistyöllä ongelmiin ratkaisu sisältömarkkinoinnista 

Ruduksen ja Differon yhteistyön salaisuus on alusta asti ollut pitkäjänteinen tekeminen, josta on pidetty kiinni Differon ohjauksella ja sujuvalla kokonaisuuden hallinnalla. 

Differo pitää homman ruodussa. Kun monta rautaa on tulessa, Differo pitää huolen siitä, että olemme ajan tasalla tilanteesta. Siten asiat ovat todellakin edenneetKaikki, mihin lähdemme hakemaan ratkaisuja ovat lähteneet sujumaan – sisällöt ja sisältöideat ovat syntyneet nopeasti”, toteaa Kuukka. 

Onnistunut sisältömarkkinointi vaatii muutakin kuin pitkäjänteisyyttä. Tässä ovat Kuukan tärkeimmät vinkit: 

1. Sitouta henkilöstösi sisältömarkkinointiin

Oman henkilöstön ja eri liiketoimintojen sitouttaminen sisältömarkkinointiin on keskeinen asia. Jos kaikki eivät ole sitoutuneita tai eivät halua viedä markkinointia ja viestintää eteenpäin, se ei etene pitkälle. 

2. Pidemmän päälle suunnittelu auttaa markkinoinnin kehittämisessä 

Onnistunut sisältömarkkinointi ei ole kerralla kokoon laitettava juttu, vaan sitä tehdään pitkällä aikavälillä. Siksi myös suunnittelu on olennaista: on helpompi kehittää markkinointia, kun tiedetään, minkälaista kehitystä halutaan seurata ja millaisilla mittareilla. 

3. Kumppanuuden rakentaminen on pitkäaikaista työtä

Kumppanuus vaatii töitä molemmilta osapuolilta ja siksi se rakentuu ajan myötä. Sitkeällä yhteistyöllä saadaan hienoja asioita aikaan, ja se jos jokin innostaa. 

 

 

Lue lisää sisältömarkkinoinnistamme!